Jola Mode in Veldhoven heeft een nieuw onderkomen gevonden aan de Kromstraat 21.
Jola Mode in Veldhoven heeft een nieuw onderkomen gevonden aan de Kromstraat 21.

‘We hebben nu nóg meer te bieden’

Zakelijk

‘We willen
dat iedereen
zich bij ons
thuis voelt’

Van de redactie

Goed nieuws voor iedereen die op zoek is naar betaalbare kleding voor jong en oud. Afgelopen vrijdag nam het team van Jola Mode zijn intrek in een gloednieuwe winkel aan de Kromstraat 21 in Veldhoven. Een verhuizing op letterlijk een steenworp afstand van de vorige plek. Meer ruimte, meer keuze, meer aanbod.

VELDHOVEN - Het was flink doorwerken tijdens de verbouwing, maar het resultaat is er dan ook naar. De nieuwe winkel van Jola Mode ziet er tiptop uit. “Bijna twee keer zo groot als onze vorige plek”, zegt filiaalleidster Fenna van den Boogaard. “Dat maakt het een stuk overzichtelijker voor iedereen die bij ons komt shoppen. Maar ook de collectie is een stuk ruimer. Of het nu gaat om mannen- vrouwen- of kinderkleding, we hebben nu nóg meer te bieden. Voor ons een mooie uitdaging om het onze klanten nog meer naar de zin te maken.”

Leuk team

Met de nieuwe zaak is ook het aantal winkelmedewerkers uitgebreid, van drie naar vijf. Fenna: “Al met al hebben we een leuk team en zijn lekker aan het werk. Ik voelde me vanaf de eerste dag al thuis in de nieuwe winkel, en de eerste reacties van onze klanten zijn positief. Hartstikke leuk, want we willen dat iedereen zich bij ons thuis voelt. ”
Normaliter is de opening van een nieuwe winkel altijd goed voor een feestje, maar in deze corona tijd werd een pas op de plaats gemaakt. “Een bewuste keuze”, zegt Theo Rademakers, retail manager van Jola Mode, een modeketen met meer dan tachtig vestingen. “Met de gevolgen die de coronacrisis met zich meebrengt heeft iedereen te maken. Wij willen graag dat mensen onze winkels kunnen blijven bezoeken, maar dan moet dat natuurlijk wel veilig en verantwoord.”
Zo hanteert Jola Mode een gepast deurbeleid om er zeker van te zijn dat er niet teveel mensen tegelijk in de winkel zijn, is er plexiglas bij de kassa’s geplaatst om te kunnen voldoen aan de ‘anderhalve meter norm’, en kunnen bezoekers desinfecterende handgel gebruiken. “Leuk is anders “, vindt ook Fenna van den Boogaard, “maar we gaan niet bij de pakken neerzitten. Wat dat betreft wordt de uitdaging om er iets moois van te maken alleen maar groter.”
Als voorbeeld noemt Theo Rademakers de vele initiatieven die Jola onderneemt om het de klant zo makkelijk en fijn mogelijk te maken. “We zijn bewust opengebleven, brengen reserveringen thuis, er kan tijdelijk met Tikkies betaald worden, en je kunt een afspraak maken om direct de juiste aandacht te krijgen van onze medewerkers.” Het is allemaal ingezet om er te zijn voor de klant. “We hopen dat mensen lokaal gaan winkelen, zodat we deze tijd samen goed doorkomen.”

Fenna: “Nu we meer ruimte hebben, is het een stuk makkelijker om de noodzakelijke onderlinge fysieke afstand te behouden tussen mensen. Wat blijft is dat we iedereen met raad en daad te woord staan. Kom maar eens kijken wat we te bieden hebben!”