"Ik vind het leuk om lezers mee te nemen in mijn wereld waarin reizen centraal staat." FOTO: Persoonlijke collectie.
"Ik vind het leuk om lezers mee te nemen in mijn wereld waarin reizen centraal staat." FOTO: Persoonlijke collectie. (Foto: )

Corine Ravestein: 'Het zit in mijn dna'

  Toerisme

Tonnie Wesseling

Over het zout van het leven proeven

Corine Ravestein is een bruisende vrouw die schalks kijkend vanonder haar hoedje, sinds eind december vorig jaar de lezers van het Veldhovens Weekblad 'vangt' in haar wekelijkse column.

VELDHOVEN – "Ik vind het leuk om lezers mee te nemen in mijn wereld waarin reizen centraal staat. Het is leuk om onderwerpen uit te lichten en uit te diepen. Ik schrijf graag, heb veel fantasie en creativiteit wat ik in mijn werk ook nodig heb om onderscheidend te zijn", aldus Ravestein.

DNA

Dat werk is sinds een jaar haar eigen reisbureau 'Vakantieparels'. Hiervoor was ze 30 jaar het vertrouwde gezicht bij Van Gerwen in het Citycentrum. Aan ervaring ontbreekt het haar dus niet. Voor de columns heeft ze zoveel dingen opgeslagen, waarvan ze denkt 'Dat is ook leuk om te doen', maar ze beschrijft vooral actuele onderwerpen.
Ravestein omschrijft zichzelf als een enthousiaste zeer reislustige dame die altijd geïnteresseerd is in de mens. Dat heeft ze dan ook nodig in haar vak van reizen verkopen. "Het zit in mijn dna. Als je het over vakantie hebt gaan je ogen glimmen, zeggen mensen mij. En dan ga ik helemaal 'los' . Als kind wilde ik al de hele wereld zien en met 75 landen op de teller inmiddels, is dat aardig gelukt."
Van al die landen is Japan haar favoriet, getuige ook de fraaie prenten aan de muur van haar woonkamer. "Daar droomde ik als kind al van. Ik wil onderscheidend zijn door vragen te stellen en me goed te verdiepen in de klant. Ik ben zoals ik ben, hier, maar ook bij de klanten thuis."

Kleine geste

Ravestein staat positief in het leven en kijkt altijd naar kansen, mogelijkheden en oplossingen. "Ik wil het beste voor mijn klanten en dat kun je alleen maar doen door goede service te bieden, mee te leven, empathie, daar bereik je gewoon veel meer mee. Daardoor heb ik alleen maar leuke klanten", lacht ze.
Ze komt bij de klanten aan huis en vindt dat rond de tafel de mooiste reizen worden besproken. Haar bedrijf is aangesloten bij United Travel en de ANVR. "Het is zo fijn om uit je eigen reiskennis te kunnen putten."
Omdat ook bij reizen het milieuaspect Ravestein niet onberoerd laat, is het ook haar overtuiging dat we zuinig op onze planeet moeten zijn. Als kleine geste heeft ze een aap geadopteerd. Een chimpansee uit Oeganda met de toepasselijke naam 'Afrika' . Na het bezoeken van al die landen is Ravestein nog steeds een gepassioneerd reizigster. Ze wil altijd meer beleven, nog meer zien en vooral blijven genieten.
Tot slot over de naam van haar bedrijf: "Toen ik daarover nadacht, schoten me de Ama's uit Japan door het hoofd."
Deze beroemde duiksters duiken zonder apparatuur naar grote diepten op zoek naar parels. Hierop baseert ze haar logo: een hand met een parel die uit het water opduikt, met als motto: 'Proef het zout van het leven'.

Meer berichten