BVM2 ziet het teruggeven van de sklotrechten door Ryanair als de kans om het aantal vliegbewegingen te laten krimpen. FOTO: Hkx (Foto: Henk Hendrikx)

Open Brief aan Airport oproep tot inkrimpen

Beraad Vlieghinder Moet Minder (BVM2) heeft een Open Brief aan Eindhoven Airport gestuurd, waarin het teruggeven van slotrechten door Ryanair een unieke gelegenheid genoemd wordt om een krimp in het aantal vliegbewegingen door te voeren.

MEERHOVEN - Ook de aandeelhouders van Eindhoven Airport hebben de Open Brief ontvangen. De brief luidt:

- 'In het verleden, onder andere aan de Alderstafel, heeft de luchthaven zich altijd op het standpunt gesteld dat maatschappijen aan eenmaal uitgegeven slots historische rechten konden ontlenen. Daardoor was het, naar verluidt, onmogelijk om het aantal vluchten op de Eindhovense luchthaven in te krimpen. Eens gegeven, blijft gegeven'

'Nu een luchtvaartmaatschappij, in casu Ryanair, vrijwillig rechten inlevert (naar verluidt 5 slots per dag), kan deze redenering worden omgekeerd. Historische rechten vervallen. Er ontstaat een unieke mogelijkheid tot krimp.'

'Eens teruggegeven, blijft teruggegeven. Het Beraad Vlieghinder Moet Minder (BVM2) roept de directie van het vliegveld op om het vliegverkeer op Eindhoven Airport blijvend in te krimpen met het door Ryanair ingeleverde aantal slots.'

'Het Beraad Vlieghinder Moet Minder (BVM2) roept de aandeelhouders van het vliegveld op om deze inkrimping van het vliegverkeer op Eindhoven Airport te steunen.'

Meer berichten

Shopbox